[Smaakprikkel] Stella Artois: The Chalice Symphony

  • Design
  • 7 mrt 2014 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingSmaakprikkel

‘The Chalice Symphony’ is een samenwerking tussen Stella Artois, instrumentmaker en muzikant Andy Cavatorta en indie rockband Cold War Kids.

Andy Cavatorta bouwde een bijzondere geluidsinstallatie van bierkelken. Stella Artois wil zo laten zien dat de Chalice (een soort bierglas) 'niet alleen mooi is om te zien, maar dat hij ook mooi klinkt'. Op de speciale site van het Belgische biermerk wordt het project de ultieme oefening in vakwerk genoemd. Concreet zijn in een jaar tijd vier instrumenten gemaakt. Het is de bedoeling dat het hiermee gecomponeerde lied en de muziekvideo de wereld over gaan.

De website laat foto’s van de instrumenten zien, een video van hoe ze zijn gemaakt en hoe ze werken en vertelt meer over de maker Cavatorta.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken